czwartek, 20 listopada 2014

Grzybica miejsc intymnych

Dzisiaj chciałabym poruszyć dość wstydliwy, ale jak częsty wśród kobiet problem grzybicy miejsc intymnych. O tym żadna z nas nie mówi, ale na pewno choć raz spotkałyście się z tym okropnym problemem! Bo to jest straszny, swędzący i uciążliwy problem.

Zapraszam do lektury na serwisie medycznym DROGA DO SIEBIE


Ja niestety z tym problemem borykam się co jakiś czas od wielu lat. Problem powraca za każdym razem kiedy stosuję silne antybiotyki. I tak jest i tym razem. Od ponad miesiąca borykam się z ostrym zapaleniem oskrzeli i anginą, łykałam najpierw słabsze antybiotyki ale niestety one nie pomogły, więc lekarz zapisał mi bardzo silne antybiotyki i mimo, że dodatkowo łykałam tabletki osłonowe, zaczęło się swędzenie i pieczenie...

Grzybica pochwy może tak naprawdę pojawić się od wszystkiego, nawet od tego co jemy - od pieczywa białego, mąki białej, słodyczy a także (czego nawet nie wiedziałam i pewnie Wy też nie wiedziałyście) od niektórych OWOCÓW - arbuza, winogrona czy też gruszki.
Kiedy zaczyna nas swędzieć miejsce intymne, od razy powinnyśmy udać się do ginekologa by nas zbadał i by określił rodzaj grzybów, które nas zaatakowały i wtedy lekarz powinien przypisać nam odpowiednie leki. Początkowo mogą to być globulki dopochwowe - Clotrimazolum, które są słabe, albo (na większą infekcję) globulki Pimafucin. Dodatkowo możemy smarować sobie wargi sromowe dostępnymi bez recepty kremami. Leczenie globulkami powinno odbywać się w dni w których nie mamy miesiączki. Jeżeli okazuje się, że preparaty te nie pomagają nam w problemie, lekarz przepisze nam antybiotyki.
Czytałam kiedyś o tym, że można zastosować do leczenia ząbek czosnku przez który trzeba przewlec nitkę i to, jak tampon umieścić na noc w pochwie. Albo z jogurtu naturalnego zrobić małe globulki, zawinąć w folię i zamrozić. Takie globulki wsadzamy na noc do pochwy. Czy to działa? Nie wiem, nie próbowałam...

Leczenie grzybicy miejsc intymnych powinno trwać ok. tygodnia. Wtedy o higienę powinnyśmy dbać ze zdwojoną uwagą. Najlepiej do podmywania się używać szarego mydła a wycierać się powinnyśmy ręcznikami papierowymi. Bieliznę powinnyśmy zmieniać obowiązkowo dzień w dzień i najlepiej używać wkładek higienicznych. I uwierzcie mi, mimo że dla nas może to wydawać się normalnością, wiem że nie każda dziewczyna zmienia dzień w dzień majtki :/ Dodatkowo, jeżeli współżyjemy w tym czasie z partnerem, to on również powinien poddać się leczeniu, a przynajmniej powinien smarować się kremem na tego typu dolegliwości.
Mądrzy ludzie polecają po wyleczeniu się z grzybicy, wymienić całą swoją bieliznę i ręczniki, oczywiście chyba żadna z nas nie wyrzuca z szafy wszystkich swoich majtek, by potem hurtowo zaopatrzyć się w nowe, ale warto bieliznę i ręczniki (jeżeli są bawełniane) wygotować.

Możemy domowymi sposobami dbać profilaktycznie by grzybica się nie pojawiła. Oto czego możemy używać:
1. Sok z aloesu - przemywamy okolice intymne;
2. Ocet jabłkowy - dodajmy go do kąpieli;
3. Soda spożywcza - mieszanką sody i wody przemywamy okolice intymne;
4. Napary z ziół (pokrzywa, szałwia, nagietek) - naparem z ziół przemywamy okolice intymne (raz w
    tygodniu)

Uważam, że warto było poruszyć ten temat, bo bądź co bądź dotyczy on nas, kobiet i mimo, że trudno nam się przyznać i powiedzieć głośno "tak mam grzybicę pochwy" to warto wiedzieć co robić gdy dopadnie nas ta swędząca, nieprzyjemna przypadłość...

8 komentarzy:

  1. Ja osobiście na szczęście się jeszcze nie zmagałam z jakąkolwiek infekcją pochwy, ale uważam, że bardzo dobrze, że poruszyłaś taki temat. Faktycznie może się wydawać niektórym zbyt wstydliwy i/lub intymny, ale w końcu to ''normalne'' babskie sprawy, które dość sporą grupę kobiet dotykają lub mogą dotknąć. Ponadto warto mieć na uwadze, że tego typu przypadłości, gdy już pojawią się raz to lubią nawracać, a że większość kobiet chce się w jakimś etapie życia zdecydować na ciążę, to warto dbać o zapobieganie lub szybkie leczenie taich rzeczy, bo nie tylko stanowią dyskomfort dla samej kobiety (i ewentualnie jej partnera, jeśli i on coś ''złapie''), ale są ryzykowne dla dziecka.
    Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że post się spodobał bo długo się zastanawiała czy tego typu post na ten właśnie temat nie będzie postem troszkę kontrowersyjnym i że będzie duże oburzenie, że poruszyłam ten temat. Pozdrawiam

      Usuń
  2. a kobitki? nie zastanawiałyście się może że to na przykład może być przez mężczyznę? Nie mówię że "nasz" facet się nie myję czy coś..ale może właśnie w dużej mierzę przez współżycie z partnerem robią nam się jakieś infekcje? no bo skąd ta grzybica,przecież myjemy się chodzimy do ginekologów dbamy o siebie! a facet jak to facet wiadomo że to gina nie pójdzie bo pewnie będzie uważał że to wstyd..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, na pewno są takie sytuacje, w których te zakażenia są nam fundowane ze strony mężczyzn Nie wspomnę o kobietach, które często zmieniają partnerów, bo to już w ogóle niesie spore ryzyko, ale i w stałych dłuższych związkach może tak być. Miałam taką koleżankę, która miała nawracające infekcje, bo jej facet miał prawdopodobnie bujne życie erotyczne i do tego awersję do prezerwatyw. Migał się, żeby się leczyć razem z nią, albo i kto go tam wie, czy jej nie ściemniał, że prowadzi kurację, więc co ona się wyleczyła to już po chwili miała nawroty. Po rozstaniu z tym gagatkiem jakoś sprawa infekcji się uspokoiła.

      Usuń
    2. Właściwie masz rację, nawet nie pomyślałam o tym przykładzie bo on mnie nie dotyczy (tak mi się przynajmniej wydaje) bo ja łapię infekcje zawsze po braniu silnych antybiotyków. Nigdy w innej sytuacji mi się to nie zdarzyło, więc nie biorę pod uwagę tego, że mogłabym zarazić się od swojego męża.

      Usuń
  3. No właśnie,więc fakt faktem że mogą to być jakieś z wymienionych przyczyn w poście przez autorkę bloga ale pewnie też i przez facetów,a może mi ktoś powie czemu dziewica może mieć takie infekcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że tak jak napisałam przez antybiotyki, przez słodycze, owoce a może przez kontakt z miejscami już zarażonymi, np. wc.

      Usuń
  4. Stosowanie probiotyków ginekologicznych pozwoli zapobiec kolejnym nawrotom infekcji intymnych. Warto o tym pamiętać i taki probiotyk stosować.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz i za poświęcony czas.
Każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny, zarówno ten pozytywny jak i ten negatywny. Pamiętaj jednak, jeżeli chcesz napisać coś negatywnego, zastanów się najpierw czy poprzez ten komentarz nie obrazisz osób trzecich. Bardzo proszę o nie ubliżanie, nie wyzywanie i nie wyśmiewanie się z nikogo.
Na każdy komentarz-pytanie staram się odpowiedzieć.
Zawsze wchodzę na blogi osób, które komentują moje posty.

Pozdrawiam
Arkana Urody i Wdzięku